// PARIS //

 
 
Kommentar från Nora, "Goodmorning Paris":
Åååh snygg du är! Hur kommer det sig att du är i Paris så ofta? Någon släkt där?
 
Tack!! Nu är det såhär (som många av er redan vet och/eller har listat ut), att jag ska flytta till Paris i slutet av sommaren och gå ut gymnasiet där. Jag har väntat med att skriva ut det här på bloggen just för att jag vet att många jag känner läser min blogg och jag har velat hålla det någorlunda hemligt tills det verkligen är bestämt. Men nu är beslutet fattat och nu hoppas jag bara att allt går vägen så att min dröm om att bo i Paris äntligen blir av! 
 
Varför Paris? Jo, nu är det så att jag alltid har drömt om att plugga utomlands. Jag har dessutom läst franska i hundra år (känns i alla fall som det) genom hela högstadiet och gymnasiet, så för att ta vara på det och få chansen att bli flytande i tre språk (svenska, engelska, franska) valde jag Paris som stad att plugga i! Sen så är det ju en helt fantastisk stad också. 
 
Hur ska jag bo? Jag har turen att ha en mamma som kan arbeta lite varsomhelst i världen med sitt jobb, så hon tyckte att Paris lät som en fantastisk idé och har faktiskt tänkt flytta med. Alltså kommer vi hyra ut vår lägenhet här i Stockholm och hyra en i Paris istället. Hon kommer bo där i ett halvår minst, sedan åker hon tillbaka till Sverige och då får jag hitta ett nytt boende! 
 
Vilken skola ska jag gå i? Jag ska gå i Svenska Skolan i Paris, en liten gymnasieskola som ligger i samma byggnad som en större, fransk skola med 2k elever. Eftersom att det är en svensk skola så kommer jag alltså inte behöva gå om mitt sista gymnasieår i Sverige senare. 
 
Känns det inte läskigt? Jag växlar mellan att vara euforisk och livrädd, är allt jag kan säga! 
 
Några frågor? Hit me! 
 
1 josefin:

skriven

Åh så härligt!

2 Emilia:

skriven

Skulle också vilja plugga utomlands! Lycka till! Fin blogg!

3 Anonym:

skriven

du är min idol. Snälla flytta inte. Ifall du inte lyssnar på mina ord till Josefin, så hoppas att du åtminstone har respekt nog för dina fans att du uppdaterar konstant. För varje steg du tar. För varje parisisk andetag du tar in. För snedsteg du misstar. Josefin, du är så fin kom låt mig inte lida pin. min lilla piggelin. Kom, mitt hjärtas fröjd. Hejdå, see you.... never

4 Moa:

skriven

Shit vilken upplevelse!!
Har också alltid drömt om något liknande :o
Hoppas du får det otroligt bra "där borta"!
Personligen älskar jag Paris :D

Kommentera här: