Rennes p.2

I lördags vaknade jag upp i Rennes och en stund hade jag svårt att minnas varför. Sedan stormade mina vänner in i rummet med en flaska champagne, och vi begav oss ut i staden. 
Vi besökte en enorm marknad med bara mat och blommor.
Staden var pittoresk och fin med gamla hus med trasiga fasader, men det var lite kyligare än Paris så vi frös en aning. 
Jag blev uppvaktad med blommor hela resan, här hade jag fått två buketter. 
Jag önskar att vi hade kunnat stanna lite längre än bara en dag, jag hann inte se så mycket av staden som jag ville men vi hann ändå promenera en hel del. 
Vi drack cider och åt ostron mitt på ett torg, samt köpte en hummer och lite andra skaldjur. 
Vi hann även med en vinprovning hos en vän till en av killarna, här chillar Paco på gatan utanför. 
Sedan tog vi vår hummer och skaldjuren vi köpt och begav oss tillbaka till restaurangen vi besökt kvällen innan. Kockarna ställde sig och lagade en braklunch till alla på varorna och sedan åt vi en massa ost.
Sneak peak på restaurangen. Vi lyssnade på gammal musik och allt var så löjligt franskt.
 
En av ägarna, "Marion" som jag kallade henne, som var så himla fin och snäll och bra på alla sätt och vis.
Hon och ägaren nr.2, Chris, hade precis fått tvillingar; Anouk och Léonie. 
Fina familjen.
Det var det sista vi gjorde i Rennes, sedan tog vi tåget tillbaka till Paris för middag och sedan barrunda. Åh vad jag saknar allt nu när jag är hemma i kalla Sverige igen. 
 

Kommentera här: