Comptoir De La Gastronomie

NU måste jag berätta om en massa fantastisk mat som jag åt i lördags, nämligen på Rue Montmartre på restaurangen Comptoir De La Gastronomie. Till förrätt åt jag en pressad confit du canard-bakelse med gåslever (okej jag kan med stolthet nu säga att jag faktiskt har provat det men fortfarande, som jag misstänkte, inte gillar det) och en mangosås. Såg ut som efterrätt med ett salladsblad på.
Det är en väldigt liten och personlig restaurang som ligger vägg i vägg med matbutiken under samma namn. Det hängde en massa omaka speglar på väggarna och handskrivna menyer.
Jag åt något av det godaste jag någonsin ätit (som ni kan se här på bilden ovan) men kan for the love of god inte komma ihåg vad det var för något förutom den uppenbara kycklingen, någon typ av kål med en hemlig fyllning och en sky/smörsås som smakade som ljusrosa små fluffiga moln som försiktigt hoppade runt inne i min mun.
Till efterätt åt jag världens godaste madeleinekaka med passion- och limesås, passionssorbet (DOG!!) och limegrädde. Åh herre min skapare.
 
Rekommenderar restaurangen starkt för alla finsmakare där ute, dock hade jag lite svårt för den pyttelilla lokalen samt musiken (en blandning av adele och swedish house mafia typ). Men smaken är som baken! 

Kommentera här: