2014.04.11

Tjena tjena, nu är jag och Johanna i Paris.
Vi bor i 5:e, mitt favoritområde (och 6:e och 4:e). 

Vi strosade runt i området och njöt av värmen, det är så himla skönt just nu i Paris! Det har varit ca 17 grader och sol hittills hela resan, så bra så bra.
Vi delade på världens. godaste. smörgås med fyra olika sorters ostar på. Jag tror aldrig jag ätit en sådan tillfredsställande macka förut. 
Lite senare på dagen blev det dags att leta restaurang. 
 
Vi hamnade i 6:e vid världens turistområde, men lyckades hitta en mysig uteservering där vi åt chèvre chaud och delade en flaska vin.
 
Sedan bar det av mot Pigalle för ett återbesök på väldens bästa bar...
...Dirty Dick. Där bondade vi med bartendern och blev bjudna på drinkar och njöt av livet typ. Det var det! 
 
Nu sitter vi på hotellrummet efter en mils promenad genom Le Marais, fötterna är ömma nu. Senare ikväll ska vi möta upp min mamma för lite käk, hon är nämligen i stan med sitt jobb och fyller dessutom år idag! Nu blir det pensionärstuppis innan kvällens ståhej. Tack och hej, puss på er
 

Kommentera här: