fre / lör / sön

Igår samlades jag, Anna och Josefin hemma hos Anna i Nacka för att göra ett projektarbete i italienska; ett matlagningsprogram. 
Vi lagade klassiska Pasta Pomodoro med en mozzarellasallad till. 
Josefin stod för filmningen och kamerautrustningen medan jag och Anna agerade kockar. 
Vi tände en massa ljus för att höja mysfaktorn, lite romantiskt italienskt typ. 
Anna mitt uppe i en diskussion.
Matporr, dör.
Vi var helt slut efter filminspelningen, men det var roligt och filmen kommer bli grym! 
Vi drack päroncider och åt parmesanskivor direkt från skärbrädan, åh ostostost vad jag älskar dig.
Efter middagen var vi proppmätta så vi körde en italiensk klassiker och kokade kaffe som vi severade med biscottis till efterrätt, det räckte gott och väl. 
 
Vi hade det sjukt trevligt igår måste jag säga! Efter middagen åkte Josefin hem till Lidingö ("ön") medan jag stannade kvar i Nacka hos Anna. Vi kollade skräckfilm (Dark Skies från 2013 om jag inte minns fel) vilket resulterade i att ingen av oss kunde sova. Annar har min helg varit rätt lik alla andra; lite fest, lite skönt häng med främlingar, lite vin, lite chips, lite sömn. Lite gott och blandat helt enkelt. Hoppas ni haft en underbar helg och en skön måndag, tack och hej! 
 
 

Kommentera här: