nikon d7000 nikkor 50mm 1:1.4

Dessa två fick jag igår. Kamerahuset är sprillans nytt, objektivet är det finaste jag någonsin sett i bly från 80-talet (fick ärva den av Joacim nu). Är alldeles till mig av lycka! 
Så idag har jag spenderat alldeles för många timmar framför brasan, har försökt lära mig alla manuella funktioner på kameran.
Senare på eftermiddagen provade vi olivoljor jag hade köpt till Joacim i julklapp, de var riktigt goda! 
Befinner mig just nu på mitt landställe, vi kom hit imorse. Det är grått och blött och det känns inte alls som december.
Vi åt nyss en god middag, för mig helvegetariskt eftersom jag tänkte återgå till gamla vanor och bli deltidsvegetarian (var helvegetarian i två år men slutade i somras).
Lite mer oljor. Jag vet inte hur många bilder jag knäppt idag, men det har varit så himla roligt att få inviga min nya kamera! Jag är redan helt besatt i den, har älskat fotografi sedan jag var runt elva år gammal och har slitit ut min gamla Nikon D60 i snart sex år nu, det var på tiden att jag uppdaterade mig. Ha en bra kväll hörrni, nu återgår jag till kameraboken. 
 

Kommentera här: