24:e december

Det finns en enda dag på året då jag går från att vara en ung kvinna i mina sena tonår till att bli ett litet barn igen, jag pratar såklart om julafton.
Så länge jag kan minnas har vi alltid firat jul hos min mormor och morfar i deras herrgård utanför Norrtälje, det är ett otroligt vackert hus så nu tänkte jag bjuda på några glimtar in i vår jul.
Min familj överdriver alltid julpyntet, de som har varit hemma hos mig kanske håller med. Men jag ser inget fel med det, vem vill inte kliva in i ett winter wonderland en kväll om året?
Paketen var ovanligt få i år, vi har alltid varit en väldigt stor familj med många barn så det brukar vara svårt att faktiskt kunna se själva granen.
Mormor hade såklart dukat jättefint och juligt, allt låg helt perfekt in i minsta detalj.
Matsalen, även känd som husets mittpunkt just på större släktträffar.
Mormor har broderat in alla familjemedlemmars namn i servetter som hon använder endast på julafton, en fin variant av bordsplacering.
Familjens klippa, min fina mormor! Skulle vilja skriva ett hyllningstal till henne men det får vänta.
Så högg vi in på maten! Gick och tog mer flera gånger, har inte ätit så mycket på väldigt länge.
..Och sedan såklart desserten! Chokladfontänen var framplockad och jag trodde faktiskt att jag skulle spricka på riktigt efter det.
Mina söta kusiner, bäst i hela världen.
Sen kom såklart tomten med en massa paket, han blev bjuden på en liten stänkare innan han fortsatte vidare till nästa familj.
Min fina mamma och Joacim, tillsammans med min pappa hade de gått ihop och gett mig den finaste julklappen på länge; den ska ni dock få se i ett separat inlägg!
 
(OBS, var tvungen att ladda upp bilderna i rätt dålig kvalité på grund av min dåliga uppkoppling här ute på landet) Idag har varit en seg dag för hela familjen tror jag, men det är så det ska vara dagen efter julfirandet! Hur har er julafton varit? Firar ni jul? Dela gärna med er i kommentarsfältet om ni orkar. Puss och god fortsättning! 
1 emma:

skriven

fin blogg! :)

2 Anonym:

skriven

Förstår att ni känner er välkomna, där är lagt ner mycket tid för att ni ska trivas.

3 Majken:

skriven

Gud vilken underbar gran, en riktig sago-gran!

4 HANNA:

skriven

Shit vilken fantastisk gran!
Kram, H.

5 Linnea:

skriven

Vilka fantastiska Bilder, så mycket känsla!!

6 Miriam:

skriven

Åh så mysigt! :)
Kolla gärna in mina foton :)

http://lowcat.devote.se/

Kommentera här: